موسسه حقوقی پایش

موسسه حقوقی پایش مجری انحصاری ثبت شرکت و ثبت برند

موسسه حقوقی پایش

موسسه حقوقی پایش مجری انحصاری ثبت شرکت و ثبت برند

یکی از مجموعه فعالیت های ما ثبت شرکت و ثبت برند و انجام امور اداری افراد و شرکتها می باشد.

اطلاعات تماس : 026-32711327
https://payeshsabt.com

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برای اینکه بتوانیم به کسب و کار خود اعتبار خاصی ببخشیم و زمینه های رشد و تعالی در فعالیت خود ایجاد کنیم، باید اقدام به تاسیس شرکت نماییم، با تاسیس شرکت، فعالیت خود را قانونی میسازیم و بدست آوردن حمایت قانون، تنها در سایه قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران و در قالب یک شرکت ممکن است.

درادامه سعی نموده ایم توضیحات کاملی درباره ی مراحل ثبت شرکت و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت ارائه بدهیم.علاوه بر آن نیز، هریک از انواع شرکت را به صورت دقیق بررسی خواهیم نمود.

برای بررسی اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند به وبسایت موسسه حقوقی پایش مراجعه نمایید.

ثبت برند

هر فعال اقتصادی برای محصولات یا خدمات خود باید نامی را به عنوان برند یا علامت تجاری خود انتخاب کند تا مشتریان بتوانند محصول یا خدمات شما را از رقبایتان متمایز نمایند. اولین گام قبل از شروع هر فعالیت، تولید یا خدمات انتخاب نام تجاری و ثبت آن برای جلوگیری از کپی برداری سایرین می باشد. همواره پیش از آنکه اقدام به برندسازی نمایید، برند خود را ثبت نمایید. برای اینکه بتوانیم یک برند مناسب با فعالیتمان ثبت نماییم، باید اطلاعاتی از نحوه طراحی برند، انتخاب رنگ برند، نحوه ثبت برند و مراحل ومدارک مورد نیاز برای ثبت برند داشته باشیم. در ادامه بطور کامل اطلاعات لازم به شما داده خواهد شد.

  • موسسه حقوقی پایش
  • ۰
  • ۰

یکی از دغدغه های اساسی در ثبت شرکت انتخاب اسم شرکت است که در این مقاله سهی کرده ایم اطلاعاتی به شما بدهیم. 

هنگامی که شرکتی به ثبت می رسد شخصیت حقوقی میابد این شخصیت حقوقی مانند ما که اشخاص حقیقی هستیم و هر یک اسمی داریم ، باید دارای اسم باشد، منتهی انتخاب اسم اشخاص حقوقی شرایط خاصی دارد.

نکات مهم در انتخاب نام شرکت چیست؟

وقتی از اسم شرکت صحبت می شود باید بدانید که اسمی می تواند برای شرکت قدرتمند باشد که دارای شرایط و ویژگی هایی که در قانون تجارت عنوان شده است را همگی در برداشته باشد . بدین صورت که هر چه از اول تعیین نام شرکت تحقیق و بررسی های لازم را به عمل آوردید بهتر می توانید به آن هدف والا دست پیدا کنید . 

جهت اطلاع از نمونه اسم شرکت به مقاله ی موسسه حقوقی پایش مراجعه نمایید.

درست است که اسم شرکت برای شرکت اعتبار را در پی دارد ولی موارد دیگر هم بر اعتبار شرکت تأثیر گذار است مانند سرمایه شرکت . در این مقاله به راهنمایی بیشتر در مورد انتخاب اسم شرکت و موسسه حقوقی می پردازیم و از قوانین و نکاتی که می تواند در انتخاب نام شرکت کمک کند در ذیل عنوان می نماییم :

  • نام شرکت نباید قبلاَ توسط شخص دیگری به ثبت رسیده باشد. یعنی اگر قبلاً شرکتی به نام "ابتکار" ثبت شده باشد دیگر کسی نمی‌تواند شرکتی را با همین نام ثبت کند. و باید اسم شرکت خود را به شکلی پیشنهاد دهد که تمایز آشکار و مشخصی با اسم شرکت قبلی داشته باشد.
  • همچنین تمایز اسم شرکتها باید در کلمات خاص باشند و افزودن کلماتی مثل نوین ، گستر ، تک و امثال اینها به اسم شرکت نمی‌تواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکتها باشد. برای انتخاب اسامی زیبا برای   ثبت شرکت  به انتهای مقاله مراجعه نمایید.
  • داشتن ریشه فارسی و دارای معنا و مفهومی باشد
  • موازی با اخلاق حسنه و شئونات اسلامی
  • همان طور که در بالا ذکر شد عدم تکراری بودن نام را می توان از سایت www.ilenc.ir جستجو کرده و به جدید بودن نام و یا تکراری بودن آن دست پیدا کرد .
  • بهتر است در انتخاب اسم شرکت از اعداد استفاده نشود و به حروف نوشته شود بهتر است
  • از عنوان هایی که تحت نظارت سازمان بنیاد شهید و ایثارگران است بهتر است پرهیز کنید مانند اسامی و یا عنوانهای ایثارگر و شاهد
  • عدم استفاده از از اسامی شاعران ، دانشمندان مفسران و کاشفان و... الزامی است از بکار بردن این موارد خودداری شود .
  • بهتر است از کلمات که به عنوان مخفف اول اسم می باشد جلوگیری شود .

برای مشاهده مقاله ی اسم شرکت بر روی آن کلید نمایید.

انتخاب نام برای موسسه حقوقی

انتخاب نام برای شرکت حقوقی نیز به همین شکل است . از شرایط قانونی برای اسامی موسسات حقوقی می توان به این موارد اشاره کرد که : اسم نباید کوتاه و یا خیلی طولانی باشد ( بیش از سه کلمه) ، در اسم موسسات حقوقی نباید از اسامی شرکا و اعضای شرکت استفاده شود زیرا برایشان مسئولیت و تعهد به دنبال خواهد داشت . در انتهای مقاله لیست نمونه اسم برای موسسه حقوقی آورده ایم.

  • موسسه حقوقی پایش
  • ۰
  • ۰

هزینه ثبت شرکت با توجه به هزینه های واریزی و بوجه ای که برای شرکت در نظر گرفته می شود شاید هزینه زیادی نباشد اما پس از مرور مراحل ثبت شرکت پی خواهیم برد که هزینه ثبت شرکت ، تنها در این موارد خلاصه نمی شود. به علاوه اگر بخواهید شرکتی را رایگان یا ارزان به ثبت برسانید، قطعا" شیوه ، زمان و مراحل ثبت شرکت از کیفیت لازم برخوردار نخواهد بود.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص و بامسئولیت محدود

هزینه تمام شده شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود را عواملی مانند گستره موضوع فعالیت شرکت ، سرمایه اولیه شرکت و نیز تعداد خطوط روزنامه رسمی و نوع فعالیت ( خدماتی- تجاری- صادرات و...) مشخص می سازد . هزینه های ثابت ، حق الوکاله موسسات ثبتی مانند موسسه حقوقی پایش به همراه حق الدرج آگهی، حق الثبت و هزینه های واریزی به حسابهای دولتی من باب ثبت شرکت هستند.

مدت زمان ثبت شرکت

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت پس از تکمیل مدارک به طور تقریبی بین 7 الی 14 روز می باشد. اما باید در نظر داشت در شرکت های سهامی خاص این زمان بیشتر خواهدبود. چرا که برای ثبت این نوع شرکت باید در روند ثبتی، افتتاح حساب نیز صورت گیرد که خود ممکن است چند روزی زمان ببرد.

برای کسب اطلاع از روند ثبت شرکت بامسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاصبه مقاله ی آن مراجعه نمایید.

ثبت شرکت ارزان یا گران ؟

اگر بخواهید شرکتی را ارزان ثبت کنید، باید بگوییم هیچ ارزانی بی حکمت نیست . لذا به کلیه متقاضیان ثبت شرکت توصیه می کنیم. نسبت به هزینه ها حساس باشند .زیرا که هر ارزانی دلیل بر سود اندک موسسات ثبت شرکت نیست، بلکه در بسیاری مواقع علت ارزانی فرار از خدمات پشتیبانی پس از ثبت و عدم اهمیت دادن به زمان مشتری می باشد.

به طور معمول اگر متقاضی بخواهد شرکت خود را در مدت زمان مناسب به ثبت برساند ، طبیعتا" باید هزینه بیشتری نیز پرداخت گردد.

اگر بخواهیم ثبت شرکت خود را به شکل تخصصی و درست و با کیفیت مناسب به انجام برسانیم بهتر است با کمی دقت و پرداخت هزینه بیشتر این کار را به انجام برسانیم و گامی محکم برای آغاز کسب و کار خود برداریم.

توجه داشته باشید که اصولا شرکتهای ارائه دهنده خدمات ثبت پس از دریافت هزینه خدمات خود باید کار را به طور کامل انجام دهند. لذا به این نکته توجه داشته باشید موسسه ای که خدمات ثبت شرکت یا ثبت برند برایتان انجام می دهد، صفر تا صد کار را بپذیرد و تضمین نماید امور را به شکل صحیح و اصولی انجام می دهد.

موسسه حقوقی پایش نیز درهمین راستا و با هدف جلب رضایت مشتریان خود به ارائه انواع خدمات ثبتی می پردازد.

موسسه حقوقی پایش مجری تخصصی ثبت شرکت 

روند ثبتی شرکت ها پس از دریافت شناسه ملی و توضیح هزینه های ثبت

پس از ثبت شرکت، باید ظرف مدت یک ماه دفاتر پلمپ خود را تهیه نمایید یا با موسسه حقوقی پایش جهت اخذ دفاتر پلمپ تماس بگیرید. بعد از پلمپ دفاتر اقدام دیگری که باید صورت گیرد تشکیل پرونده دارایی و سپس دریافت کد اقتصادی می باشد. اخذ کد اقتصادی توسط مجتمع ثبت ایلیا درکمترین زمان انجام می گردد. موارد ذکر شده باید هرچه زودتر انجام شود درغیراین صورت مشمول جرائم مالیاتی وعلی الراس خواهید شد.

ضمنا" جهت تشکیل پرونده مالیاتی باید اقدام به ابطال تمبر سرمایه با واریز هزینه ای معادل 2 در هزار سرمایه اولیه شرکت ظرف دو ماه نمایید . زیرا در غیر این صورت جریمه ای دوبرابر به شرکت شما تعلق می گیرد ، که با احتساب ابطال قانونی شما باید 6 در هزار سرمایه شرکت را تمبر باطل نمایید.

فرایند بعد از ثبت شرکت در موسسه حقوقی پایش

بعد از ثبت شرکت مسئولیت محدود مدارک زیر توسط موسسه حقوقی پایش به شما ارائه می گردد:

  • تقاضانامه و شرکتنامه که ممهور به مهر اداره ثبت شرکتها ست
  • آگهی تاسیس شرکت
  • نسخه اصل روزنامه رسمی و آگهی قابل رویت روزنامه در سایت روزنامه رسمی
  • پلمپ دفاترقانونی شرکت

اگر شرکت ثبت شده شرکت سهامی خاص باشد مدارک زیر به متقاضی تحویل داده می شود

  • اظهار نامه و اساسنامه شرکت
  • آگهی تاسیس
  • فیزیک روزنامه رسمی و رویت آن در سایت روزنامه رسمی قوه قضائیه
  • پلمپ دفاتر

هزینه ثبت شرکت به ترتیب مراحل ثبتی

در ادامه به بررسی هزینه های لازم برای ثبت شرکت به ترتیب مراحل ثبت خواهیم پرداخت:

هزینه تعیین نام شرکت

تعیین نام شرکت به معنای انتخاب 5 نام برای شرکت است به طوری که یکی از این 5 نام واجد تایید و ثبت باشد. اسامی شرکت باید دارای ریشه اصیل فارسی بوده و حداقل از سه سیلاب تشکیل شده و عین یا مشابه آن قبلا به ثبت نرسیده باشد . به منظور تعیین نام و بررسی کاشناس اداره ثبت باید وجه حق النام پرداخت گردد و فیش واریزی به اداره ثبت شرکتها ارائه گردد.

هزینه پستی ثبت شرکت

پس از تعیین نام و هنگام تکمیل مدارک می بایست از طریق باجه های پستی معین در هر شهر نسبت به ارسال مدارک صرفا از طریق این باجه ها اقدام نمود که هزینه پستی در مراکز مختلف بسته به میزان وزن و تعداد اوراق ( برگه ها) متغیر می باشد.

هزینه حق الثبت

منظور از حق الثبت همان ابطال فیش سرمایه است که برای سرمایه های مختلف متغیر می باشد .
لازم به ذکر است که این هزینه طبق تعرفه ی اداره ثبت شرکتها محاسبه می گردد.

هزینه حق الدرج یا درج در روزنامه محلی

به طور کلی ثبت یک شرکت در دو نوبت روزنامه می گردد ،ابتدا در روزنامه محلی که هزینه آن در اداره ثبت شرکتها پرداخت می شود و دومی در روزنامه رسمی کل کشور که پرداخت هزینه آن به صورت اینترنتی است .

طریقه ی محاسبه ی حق الدرج در اداره ثبت شرکتها بستگی به نوع شرکت و تعداد خطوط موجود در آگهی تاسیس شرکت دارد و هرچقدر موضوع شرکت و تعداد اعضاء بیشتر باشد هزینه حق الدرج در روزنامه رسمی و روزنامه محلی افزایش می یابد .

-هزینه پاکت ، پوشه و دیگر متعلقات پرونده نیز به هزینه ها اضافه می گردد.

هزینه روزنامه رسمی کل کشور

پس از ثبت شرکت و پرداخت مرحله اول روزنامه یا همان حق الدرج آگهی در روزنامه محلی می بایست نسبت به پرداخت هزینه روزنامه رسمی شرکت در سامانه روزنامه رسمی نیز اقدام نمود.
نحوه محاسبه هزینه روزنامه رسمی نیز بستگی به نوع شرکت و موضوع فعالیت و تعداد اعضاء شرکت دارد و به صورت آنلاین و علی الحساب محاسبه می گردد که می توان در همان سامانه نسبت به پرداخت اینترنتی آن اقدام نمود.

هزینه پلمپ دفاتر تجاری

پس از ثبت شرکت و پرداخت هزینه روزنامه رسمی شرکت 1 ماه فرصت می باشد که نسبت به پرداخت هزینه پلمپ دفاتر تجاری و اخذ آنها اقدام نمود.
هزینه دفاتر کل و روزنامه و دفتر دارایی با توجه به اینکه 50 یا 100 برگی یا بیشتر باشند در واحدهای ثبتی مختلف متفاوت است .
در توضیح پلمپ دفاتر تجاری باید گفت که این دفاتر شامل دفتر کل و روزنامه می باشند که توسط اداره ثبت شرکتها پلمپ می گردند و در زمانی که مالیات بر درآمد سالانه محاسبه می گردد این دفاتر ملاک ارزیابی و محاسبه مالیات شما هستند.

هزینه تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی

برای تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی می بایست ابتدا 2 در 1000 سرمایه به عنوان حق ابطال تمبر سرمایه پرداخت گردد. و سپس فیش های مربوط به تشکیل پرونده دارایی و دریافت کد اقتصادی واریز گردند.

همانطور که از ابتدا نیز اشاره شد هزینه های مربوط به ثبت یک شرکت متفاوت هستند که در این مطلب سعی نمودیم مواردی را که باعث تفاوت هزینه در ثبت شرکتها می گردند را بیان نماییم.

جهتمطالعه بیشتر به مرجع مقاله ی مورد نظر مراجعه نمایید.

  • موسسه حقوقی پایش
  • ۰
  • ۰

شرکت با مسئولیت محدود ساده‌ترین ومتداولترین نوع شرکت است و قراردادی است بین دو یا چند نفر به منظورانجام کارهای تجاری مانند فعالیت‌های بازرگانی، خدماتی، ساختمانی و… که در ابعاد کوچک تشکیل می‌شود. این نوع از شرکت‌ به این جهت با مسئولیت محدود (Ltd)نامیده می‌شود که علی رغم شرکت‌های تضامنی، مسئولیت هر یک از شرکاء در قبال قروض و دیون شرکت محدود به آورده آنها در شرکت است و در صورت خسران مالی شرکت اموال شخصی آنها در امان خواهد بود. به عبارت دیگردرصورت ورشکستگی بستانکاران تنها می توانند طلب خود را از طریق سرمایه شرکت وصول نمایند ، و نسبت به اموال شخصی شرکا حقی نخواهند داشت.

تعیین نام شرکت با مسئولیت محدود

در نام شرکت با مسئولیت محدود حتما عنوان « با مسئولیت محدود» باید ذکر شود. درغیراین صورت شرکت به عنوان شرکت تضامنی شناخته می‌شود و شرکا درمقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی خواهند داشت. به علاوه نباید هنگام ثبت شرکت با مسئولیت محدود نام هیچ یک از شرکا در نام شرکت گنجانده شود زیرا که مطابق قانون با این شخص مانند شریک ضامن در شرکت تضامنی برخورد خواهد شد.

در صورتیکه نیاز به مطالعه جهت تعیین نام شرکت و انتخاب نام شرکت دارید به مقاله ی آن مراجعه نمایید.

کمترین حد سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

اقل سرمایه جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود معادل یک میلیون ریال است که این سرمایه در تعهد شرکا بوده و نیازی به واریز تمام یا قسمتی ازاین مبلغ نیست. سرمایه یک شرکت با توجه به موضوع فعالیت و گستره آن در نظر گرفته می شود و بر مسائلی همچون دریافت تسهیلات بانکی ، انعقاد قراردادها ، اخذ نمایندگی‌ ، شرکت درنمایشگاههای تخصصی و ... بسیار تاثیر گذار می باشد. به هر روی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تعیین سرمایه آن اجبار قانونی وجود ندارد و متقاضیان می توانند همان میزان اقل سرمایه یعنی یک میلیون ریال را در نظر بگیرند.
همچنین نقل و انتقال سهم الشرکه درشرکت با مسئولیت محدود، پس از تنظیم صلح نامه در یکی از دفاتر اسناد رسمی و یا با تنظیم صورتجلسه‌ و ارسال آن به اداره ثبت شرکت‌ها انجام می گردد.

در مورد سرمایه شرکت بیشتر مطالعه نمایید

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

1- حداقل تعداد شرکا درشرکت مسئولیت محدود بالغ بردونفر است.
2- حداقل سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود با توجه به قواعد و حداقل مبلغ دریافت حق الثبت صدهزارتومان می باشد.
3- دراسم شرکت نام هیچ یک از شرکا نوشته نشود چرا که نام شخصی که نوشته می شود حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را برای او خواهد داشت.
4- میزان آورده غیرنقدی باید در شرکت نامه به طور دقیق قید شده و تقویم شود ، درغیراین صورت شرکت نامه فاقد اعتبارخواهد بود.
5- مبلغی که برای سهم الشرکه غیر نقدی درزمان ثبت شرکت با مسئولیت محدود در نظر گرفته می شود برای شرکا مسئولیت تضامنی خواهد داشت.
6- سهم الشرکه درشرکت با مسئولیت محدود به شکل اوراق تجارتی قابل انتقال بانام یا بی نام تبدیل نمی شود و سهم الشرکه قابل انتقال نیست مگر با رضایت صاحبان سه ربع سرمایه که اکثریت عددی شرکارا نیز داشته باشند.
7- انتقال سهم الشرکه طی سند رسمی صورت می پذیرد.
8- اداره امور شرکت برعهده یک یا چند نفرمدیر که بصورت موظف یا غیر موظف از بین یا خارج از شرکا برای مدت محدود یا نامحدود انتخاب می شوند می باشد.
9- مدیران شرکت در چارچوب اساسنامه اختیاردار امور شرکت هستند.
10- برای اتخاذ تصمیم در مورد شرکت توافق حداقل نیمی از صاحبان سرمایه لازم است و اگر در اولین جلسه تصمیم گیری این افراد حضور نداشته باشند ، باید مجددا" از شرکا دعوت به عمل آید و در دومین جلسه حتی اگر صاحبان نصف سرمایه شرکت حضور نداشته باشند اما اکثریت عددی شرکا حاصل شود برای اتخاذ تصمیم کفایت می کند.
11- هر یک از شرکا براساس سهم الشرکه خود حق رای دارد مگر اینکه خلاف این امر در اساسنامه مقرر شده باشد.
12- اساسنامه همچنین تعیین کننده روابط شرکا و نحوه تقسیم سود در بین آنها است که معمولا "تقسیم سود به نسبت سرمایه هر شخص انجام می شود.
13- در هر شرکت با مسئولیت محدود با اعضای بیش از 12 نفر وجود هیات نظار ضروری است وهیات نظار لااقل سالی یک مرتبه مجمع عمومی شرکا را تشکیل می دهد. هیات نظار متشکل از ٣ نفر بوده که از بین شرکا برای مدت یک سال انتخاب می شوند و این افراد نبایستی عضو هیات مدیره شرکت باشند.

در صورت نیاز به بررسی هزینه ثبت شرکتبه مقاله ی آن مراجعه نمایید

امتیازات ثبت شرکت مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود تنها به دو عضو اصلی نیازمندید.
معرفی سالانه اعضا و تنظیم و تایید صورتجلسه الزامی ندارد.
نقائص ثبت شرکت با مسئولیت حدود:
ممکن است در گرفتن تسهیلات از بانکها با مشکل مواجه شوید.
امکان شرکت در مناقصات ومزایدات برای این نوع شرکت ها محدود است.
مدت زمان لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود
مدت زمان ثبت شرکت با مسئولیت محدود به طور میانگین برابر با 20 روز کاری از زمان تجمیع و ارائه مدارک می باشد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود

• کپی شناسنامه و کارت ملی (برابر اصل شده محضری) همه اعضاء شرکت
• گواهی عدم سوء پیشینه بروز (از پلیس+10 می توانید درخواست دهید) همه اعضاء
• ارائه مجوزهای کاری در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت
مجوزهای شرکت

در مورد مدارک لازم برای ثبت شرکت بیشتر مطالعه نمایید.

اگر در موضوع فعالیت شرکت اسامی مانند ( کلیه خدمات نرم افزاری، حمل و نقل، معادن، حقوقی و ...) نیاز به ارائه مجوز دارند.

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

1 ماه و نیم از زمان تکمیل مدارک و تشکیل پرونده می باشد و در مقاله مدت زمان لازم برای ثبت شرکت شرایط تاثیر گذار در زمان لازم توضیح داده خواهد شد.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

اقداماتی که توسط شما انجام می شود
1. تماس با موسسه حقوقی پایش و هماهنگی جهت بستن قرارداد - در مورد مراحل ثبت شرکت بیشتر مطالعه نمایید.
2. تکمیل مدارک و اطلاعات اولیه مورد نیاز
3. امضاء اوراق توسط سهامداران و اعضاء شرکت

درمقالهثبت شرکت سهامی خاص متوجه خواهید شما قالب ثبتی شما کدام خواهد بود.

اقداماتی که توسط موسسه حقوقی پایش انجام می شود.

  1. تکمیل مدارک درخواستی شرکت
  2. تعیین 5 نام شرکت به ترتیب اولویت
  3. تعیین سهام سهامداران
  4. مشخص نمودن نوع تصدی اعضا
  5. تعیین میزان سرمایه
  6. ثبت در سامانه اطلاعات وگرفتن پذیرش اینترنتی
  7. اخذ نام از سامانه
  8. گرفتن امضا اعضاء در مدارک اصلی شرکت
  9. مراجعه وکیل با پیش آگهی برای گرفتن پرونده و شماره ثبت
  10. تحویل مدارک به شما
  • موسسه حقوقی پایش
  • ۰
  • ۰

شرکت سهامی خاص ثبت شرکتی است که از لحاظ ساختاری شبیه به شرکت مسئولیت محدود بوده اما سرمایه در آن به قطعات سهم یا سهامتبدیل می گردد. شرکت سهامی خاص شرکت بازرگانی تلقی می گردد و برای اخذ تسهیلات بانکی، گرفتن نمایندگی‌های و یا شرکت در مناقصات و مزایده‌های دولتی و نمایشگاهها از اعتبار نسبتا" خوبی برخوردار است.

به این دلیل به آن شرکت سهامی گفته می شود که سرمایه آن تبدیل به سهام می گردد. سهام شرکت‌های سهامی خاص در بازار بورس قابل معامله نیست اما توسط مردم به راحتی قابل دادو ستد می‌باشد. برخلافشرکت بامسئولیت محدوددر زمان ثبت شرکت سهامی خاص، باید تمام سرمایه آن در هنگام تاسیس توسط اعضا تامین شده و بخشی از سرمایه در حساب بانکی تادیه گردد.
همانطور که گفتیم شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود بی شباهت به یکدیگر نبوده و در هردو این شرکتها مسئولیت اعضا در صورت عدم کفایت به نسبت سرمایه یا سهام آنها می باشد و جهت وصول طلبهای شرکت دراموال شخصی آنها دخل و تصرفی وارد نمی شود.

تعریف شرکت سهامی خاص

 ماده ۴ لایحه اصلاحی شرکت سهامی خاص را شرکت سهامی نوع دوم بیان نموده است و مقرر می دارد نوع دوم - شرکت هایی که تمام سرمایه آنها در موقع تأسیس منحصرا توسط مؤسسین تأمین گردیده است، این گونه شرکت ها شرکت سهامی خاص نامیده می شوند.»

شرکت سهامی خاص نیز همچنانکه از نامش پیداست شرکتی است که اشخاص خاصی آن را تأسیس می نمایند (مؤسسین) و غیر از مؤسسین، سایر اشخاص (مردم) حق پذیره نویسی و خرید سهام آن را ندارند و پذیره نویسی در آن ممنوع است (ماده ۲۱ لایحه اصلاحی و تمام سرمایه در موقع تأسیس منحصرا توسط مؤسسین تأمین می گردد. پس سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه توسط افراد خاص (مؤسسین) تأمین و پرداخت می شود.   

طبق تبصره ماده ۴ در شرکت های سهامی عام عبارت «شرکت سهامی عام» و در شرکت های سهامی خاص عبارت «شرکت سهامی خاص» باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های شرکت بطور روشن و خوانا قید شود. ظاهرة عدم انجام تکلیف مندرج در تبصره ماده ۴ ضمانت اجرای خاصی ندارد ولی بنظر می رسد که عدم انجام تکلیف مزبور توسط مدیران و مدیر عامل نوعی تقصیر و تخلف بوده و نوعی تخلف از مقررات لایحه اصلاحی می باشد لذا در صورتی که از این تقصیر خسارتی به شرکت با اشخاص ثالث وارد شود، مدیران و مدیر عامل متضامنا مسوول جبران خسارت خواهند بود و موضوع مشمول ماده ۱۴۲ لایحه اصلاحی خواهد بود.

ویژگی های اسم شرکت سهامی خاص

هنگام ثبت شرکت سهامی خاص باید بلافاصله قبل یا بعد از نام شرکت عبارت “سهامی خاص” در تمام اوراق، اعلامیه‌ها و آگهی‌های شرکت به‌‎طور شفاف و روشن درج شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع شرکتبه مقاله ی ثبت شرکت مراجعه نمایید.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی خاص

سرمایه لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص دست کم یک میلیون ریال(یکصد هزار تومان) می‌باشد که باید توسط خود موسسین تامین گردد که از این مبلغ حداقل ۳۵% از آن در حسابی به نام “شرکت در شرف تاسیس” نزد یکی از بانک‌ها سپرده‌گذاری می گردد.

افزایش سرمایه در شرکت‌های سهامی خاص

از آنجایی که صاحبان شرکت سهامی خاص می توانند تا ۱۰ برابر سرمایه ثبت شده خود از سیستم بانکی وام بگیرند ، بنابراین در هنگام اخذ تسهیلات معمولا" باید افزایش سرمایه داشته باشند.

مجموعه ثبتی پایش مجری انحصاری ثبت شرکت

شرایط سهامداران، هیئت مدیره و بازرسین در شرکت‌های سهامی خاص

برای ثبت شرکت سهامی خاص حضور حداقل سه نفر سهامدار و دو نفر بازرس لازم می باشد. بهتراست تعداد اعضای هیات مدیره فرد باشد تا در تصمیم‌ گیری‌ها برای احراز اکثریت و اقلیت مشکلی پیش نیاید. در شرکت سهامی خاص مدت تصدی هیات مدیره حداکثر دو سال است. انتخاب بازرسین برای شرکت سهامی خاص الزامیست و که برای یک دوره مالی یکساله انتخاب می‌شوند و طبق قانون بازرسین نباید نسبت نسبی و سببی با اعضای هیات مدیره ( سهامداران ) داشته باشند.

برای انتخاب بازرس باید شرایط انتخاب بازرس را در نظر گرفت بدین منظور می توانید برای اطلاعات بیشتر از این شرایط به مقاله آن مراجعه نمایید . 

انواع سهام شرکت‌های سهامی خاص

سهام شرکت سهامی خاص، به دو نوع “سهام با نام” و “سهام بی‌نام” تقسیم می‌شود. همچنین سهام با نام نیز به دو دسته‌ی “سهام با نام عادی” و “سهام با نام ممتاز” تقسیم می‌شود.که سهام ممتاز به سهامی که گفته می شود که به نسبت سایر اوراق سهام مزیتی داشته باشد مثلا : مبلغ اسمی بالاتری داشته باشد.

درباره ی هزینه ثبت شرکت بیشتر اطلاعات کسب نمایید.

  • موسسه حقوقی پایش
  • ۰
  • ۰

امروزه در بیشتر نقاط شهرمان موسسات زیادی در رابطه ثبت شرکتها فعالیت می کنند. اما بیشتر این موسسات به ثبت شرکتها در تهران اکتفا می کنند و اندک موسساتی هستند که ثبت شرکت در استان اصفهان و سایر شهرستان ها را انجام دهند.

موسسه حقوقی پایش این فرصت را برای تمام متقاضیان ثبت شرکت در اصفهان فراهم کرده است و اطلاعات جامعی در رابطه ثبت این نوع شرکتها و پروسه ثبت آنها در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

چرا شرکت خود را ثبت کنیم؟

برای سهامداران و مدیران شرکت ،ثبت شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است چون اشخاص از حقیقی به حقوقی تبدیل میشوند و امروزه مسلما شرکتهایی که دارنده اعتبار حقوقی و قانونی باشند، جایگاه درخور میباشند. به همین دلیل شرکتهایی که به ثبت میرسند و شماره ثبت دریافت میکنند معتبر تر و برای مشتریان ارزشمند تر میباشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در اصفهان

  • تصویر برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی تمام اعضاء هیئت مدیره و سهامداران
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تمام اعضا هیئت مدیره و بازرسین
  • آدرس دفتر مرکزی شرکت و کدپستی دقیق
  • پس از ثبت نام و تعیین اسم شرکت باید مدارک کامل را به اداره ثبت شرکتها ارسال کرد که از زمان ارسال تا اخذ شماره ثبت و دریافت اوراق 15 روز زمان لازم است

موسسه حقوقی پایش مجری تخصصی ثبت شرکت در ایران

شرایط ثبت شرکت در اصفهان

طبق قانون تجارت سرمایه اولیه شرکت ها نمیتواند ار 1000000ریال کمتر باشد اعضای شرکت هم نباید از 2نفر کمتر باشند .

زمان و هزینه ، تعرقه و قیمت ثبت شرکت در اصفهان

زمان و هزینه ثبت شرکت باید مواردی را رعایت کرد ، الزامی است کلیه مدارک منوط بر ثبت را تکمیل و آماده کنید زیرا در صورتی که در هنگان بررسی کارشناسان اداره ثبت شرکتها در زمان ثبت اظهارنامه ثبت شرکت با نواقص مدارک مشاهده شد زمان خود را از دست می دهید . در نتیجه زمان ثبت شرکت بیشتر متغیر می باشضد ولی 15 الی 30 روزکاری برای ثبت باید در نر نظر گرفت

هزینه ثبت شرکت در اصفهان به دو صورت می باشد هزینه های دولتی و غیر دولتی در اینجا ما به شما هزینه های دولتی ثبت شرکت را توضیح خواهیم داد :

در ثبت شرکت باید توجه کرد بابت برخی موارد باید هزینه هایی پرداخت کرد این هزینه بسته به تعداد اعضا و حتی موضوع فعالیتی شرکت و نوع شرکت مختلف می باشد .

هزینه های پایه ثبت از جمله می توان گفت : هزینه های حق الثبت شرکت در نزد اداره ثبت شرکتها ، حق البطال تمبر سرمایه ، حق الوکاله وکیل ثبت شرکت ، هزینه های پستی ، حق الچاپ آگهی روزنامه رسمی و هزینه آگهی روزنامه کثیر الانتشار است. در صورت نیاز به ثبت برند در اصفهان و یا ثبت تغییرات شرکت در اصفهان با کارشناسان موسسه حقوقی پایش در تماس باشید.

مراحل ثبت شرکت در اصفهان

ثبت شرکت توسط متقاضی :

اول باید برای شرکت خود موضوع انتخاب کنیم و بعد موضوع را به طور کامل تنظیم کنیم همچنین اوراق شرکت را نسبت به اطلاعات شرکا و اعضای هیئت مدیره کامل کنیم البته متقاضیان باید در نظر داشته باشند که موضوع شرکت بهتر است توسط اشخاص متخصص تنظیم شود.سپس باید از طریق سامانه اداره ثبت شرکتهای اصفهان ثبتنام اولیه صورت بگیرد.

باید در نظر داشته باشید پس از انتخاب گزینه پذیرش نهایی به هیچ عنوان نمیتوان ویرایش در اوراق داشت.

ثبت شرکت توسط موسسه حقوقی پایش:

ابتدا کارشناسان موسسه حقوقی پایش مشاوره کامل و جامع در زمینه فعالیت موکلین به آنها ارائه میدهند پس از کامل کردن مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت موضوع تنظیم میشود و سپس در سامانه اداره ثبت شرکتهای اصفهان ثبتنام میشود کارشناسان موسسه حقوقی پایش به طور تخصصی اوراق شرکت را طراحی میکنند و در سامانه بارگذاری مینمایند.اوراقی چون:اساسنامه ،شرکتنامه،تقاضا نامه،اظهارنامه.

پس از تعیین نام شرکتو ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتهای اصفهان ،وکیل های موسسه حقوقی پایش روند ثبتی پرونده را پیگیری مینمایند پس از طی 10 روز و پس از بررسی کارشناسان اداره ثبت شرکت اصفهان آگهی تاسیس منتشر میشود.

ثبت شرکت مسئولیت محدود در اصفهان

با تکثیر فعالیتهای تجاری قدمی استوار و موثر برداشتن در این زمینه یک کار بسیار مهم می باشد و ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان از اولین قدم های این زمینه محسوب میشود. ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان با حداقل دو شریک بالای 18 سال بنیان میگردد که بایدعضو هیئت مدیره نیز باشند.

توجه داشته باشید انتخاب مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره در شرکت با مسئولیت محدود الزامی می باشد و حداقل سرمایه تایین شده برای شرکت با مسئولیت محدود 1000000ریال میباشد و از این سرمایه نباید در حسابی واریز گردد. شما میتوانید برای اطلاع بیشتر در زمینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان با کارشناسان موسسه حقوقی پایش در تماس باشید.

ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان

فعالان اقتصادی برای ارائه خدمات بهتر می بایست فعالیتهایی را انجام دهند که توانایی های خود را افزایش دهند ثبت یک شرکت سهامی خاص در اصفهان میتواند از مهمترین فعالیتها در این زمینه باشد در این قالب ثبتی میزان تعهد سهامداران با توجه به سهامشان در شرکت می باشد اعضاء تشکیل دهنده این شرکتها برخلاف شرکت با مسئولیت محدود سه نفر شریک بالای 18سال و 2 نفر بازرس اصلی و علی البدل می باشد که انتخاب این بازرسین الزامی می باشد و می بایست 35% از سرمایه اولیه شرکت خود را در بانکی به نام شرکت در شرف تاسیس واریز نماید.

مدت تصدی اعضاء هیئت مدیره در شرکت سهامی خاص دو سال و بازرسین آنها یک سال می باشد. شما میتوانید برای اطلاع بیشتر در زمینه ثبت شرکت با سهامی خاص در  با کارشناسان موسسه حقوقی پایش در تماس باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تدوین اساسنامه شرکت سهامی خاص ، می توانید به مقاله نمونه پر شده اساسنامه شرکت سهامی خاص هم اکنون با کلید کردن بر روی لینک آن مراجعه نمایید.

ثبت موسسه در اصفهان

ثبت موسسه در اصفهان بدین صورت می باشد، موسسه به موسساتی اطلاق می شود که هدف از تشکیل آنها امور غیر تجاری و غیر بازرگانی می باشد . هدف اعضا و شرکا در این موسسات ممکن است جلب سود و منفعت نباشد ( غیر انتفاعی ) و یا ممکن است هدف این اعضا سودآوری و جلب منفعت و تقسیم سود در بین اعضا باشد ( انتفاعی ) می گویند . بدین صورت که موسسات غیر تجاری در اصفهان به دو صورت ثبت می نمایند .

  • موسسه حقوقی پایش
  • ۰
  • ۰

ثبت شرکت برای موسسان و صاحبان خود اعتبار و ارزش بالایی را بوجود می آورد . زیرا با ثبت شرکت در تبریز می توان وجه و شخصیت حقوقی پیدا کرده و در امورات وقراردادها و مناقصات شرکت کرده و سود بالایی بدست آورد .

با ثبت شرکت می توانید از حمایت هایی قانونی برخوردار شوید و هم چنین بیشتر اشخاص می توانند درخواست وام و تسهیلات ومبالغ بالا را داشته باشند.

همان طور که می دانید ثبت شرکت با در نظر گرفتن هدف مشخص و تعیین شده ای امکان پذیر می باشد اشخاصی که تصمیم به ثبت شرکت دارند باید برای شرکت خود یک نام و اسم زیبا برای شرکت انتخاب نمایند که این نام متناسب و مطابق با قوانین و شرایط  مصوبه تعیین نام شرکت باشد .

موسسه حقوقی پایش با کادری حرفه ای و دارای کارشناسان مجرب و با تجربه در امور ثبت شرکت می باشد هم اکنون می توانید تماس بگیرید .

مدارک ثبت شرکت در تبریز

  • کپی برابر اصل دفترخانه ایی مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی) اعضاء هیئت مدیره، موسسین، سهامداران و بازرسین.
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تمام اعضا و بازرسین
  • آدرس شرکت و کد پستی براساس تاییدیه کد پستی
  • گواهی بانک مبنی بر 35 درصد از سرمایه شرکت در بانک سپرده شود .

زمان و هزینه ، تعرفه و قیمت ثبت شرکت در تبریز

بهتر است قبل از ثبت مدارک مورد نیاز ثبت شرکت را تکمیل نمایید زیرا اگر در هنگام ثبت شرکت با بررسی های کارشناسان نواقصی در مدارک ارائه شده مشاهده کردند زمان زیادی از دست می دهید . زمان عادی که باید در ثبت شرکت در تبریز در نظر گرفت 2 هفته کاری می باشد .

هزینه ها و تعرفه های ثبت شرکت در تبریزدر ثبت متفاوت می باشد .

همان طور که می دانید هزینه های ثبت شرکت متفاوت و بستگی به مواردی دارد از جمله اینکه مکان هم در ثبت شرکت در هزینه های نقش بسزایی دارد . شرکت هایی که در شهرستان ها به ثبت می رسند هزینه هایی را برای پست مدارک به اداره ثبت شرکت ها دارند .

البته در مواردی که شرکت در مناطق ویژه اقتصادی و یا مناطق ازاد اقتصادی به ثبت می رسند با توجه به شرایط این مناطق هزینه های ثبت کمتر از مناطق دیگر می باشد

باید این موضوع را در نظر گرفت که موضوع فعالیت شرکت هم در هزینه ها نقش بسزایی دارد . برخی شرکت ها نیاز به اخذ مجوز فعالیتی دارند و برخی بدون مجوز فعالیت شرکت را ثبت می نمایند در این صورت هزینه های آنها نیز متفاوت می باشد .

در این میان سایر هزینه های دیگر را هم باید در جمع هزینه ها منظور نمود. مواردی همچون حق الثبت ، تعیین نام ، باطل کردن تمبر، هزینه تهیه اساسنامه و تقاضانامه و شرکتنامه، پاکت، پوشه، انتشار آگهی در روزنامه های کثیر الانتشار و روزنامه رسمی و ...

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان و هزینه ثبت شرکت می توانید به مقاله آن مراجعه نمایید .

مراحل ثبت شرکت در تبریز

مراحل ثبت شرکت در تبریزعبارتند از :

مراجعه به سایت اداره کل ثبت شرکت ها و ثبت نام در سامانه irsherkat.ssaa.ir و تکمیل اطلاعات فرم ثبت شرکت الزامی است در کلیه مراحل زبان فارسی و با دقت تکمیل شود .

در مرحله بعد باید نام شرکت را در فرم نام و شخص حقوقی به ترتیب اولویت ۵ نام انتخاب کنید تا یکی از بین آنها تایید شود.این نام ها باید مطابق قوانین تعیین نام باشند.

سپس مدت و موضوع فعالیت ، نشانی شرکت سرمایه شرکت قید شود.

مرحله بعدی مشخص کردن سمت و نام شرکا و سهام هر یک از آنهاست . همچنین اگر شرکت شعبه ای دارد باید مشخصات آن معرفی گردد.

در آخر پس از تایید اطلاعات باید اساسنامه و شرکتنامه را در سایت بارگذاری کنید.
اساسنامه و شرکتنامه پیش فرضهایی دارند که باید آنها را پر کنید و سپس تصویر برابر اصل شده آنها را در سایت بارگذاری نمایید .

بعد از انجام این مراحل باید مدارک را به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید .

اقدام آخر بعد از تایید تمام مدارک شماره ثبت شرکت داده می شود و باید آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی چاپ کنید .در آگهی باید اطلاعاتی در مورد نام شرکت ، نوع فعالیت مدت و اطلاعاتی از این دست را مطرح کنید.

اگر نیاز به مطالعه در زمینه ثبت تغییرات شرکت در تبریز دارید به مقاله ی آن مراجعه نمایید.

ثبت شرکت مسئولیت محدود در تبریز

با توجه به افزایش فعالیت های تجاری ثبت شرکت امری حیاتی و برداشتن گامی محکم و موثر در این زمینه می باشد . ثبت شرکت با قالب مسئولیت محدود در تبریز یکی از متداول ترین گام ها در زمینه ثیت شرکت می باشد. ثیت شرکت با مسئولیت محدود با حداقل دو نفر شریک بالای 18 سال تاسیس می شود که این دو نفر باید عضو هیئت مدیره هم باشند.

به این نکته باید توجه داشته باشیدکه انتخاب مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره در شرکت با قالب مسئولیت محدود ضروری می باشد و سرمایه شرکت نباید کمتر از 1.000.000 ریال باشد. سرمایه شرکت باقالب مسئولیت محدود به صورت لفظی می باشد.

متقاضییان می توانند برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه ثبت شرکت با قالب مسئولیت محدود در تبریز با کارشناسان موسسه حقوقی پایش تماس حاصل نمایید.

ثبت شرکت سهامی خاص در تبریز

فعالان اقتصادی برای عرضه خدمات بهتر باید فعالیت هایی را داشته باشند که توانایی های خود را بالا ببرند . ثبت شرکت با قالب سهامی خاص در تبریز می تواند از با اهمیت ترین فعالیت ها در این زمینه باشد در شرکت های سهامی خاص میزان تعهد سهامداران با توجه به سهام آن ها در شرکت می باشد اعضاء تشکیل دهنده شرکت های با سهامی خاص برعکس شرکت با مسئولیت محدود از سه نفر سهامدار بالای 18سال و 2 بازرس اصلی و علی البدل می باشد که انتخاب بازرسین ضروری می باشد و باید 35% از سرمایه اولیه شرکت را در یکی از بانک های کشور به نام شرکت در شرف تاسیس واریز کنند. مدت زمان تصدی اعضاء هیئت مدیره در شرکت سهامی خاص دو سال و بازرسین یک سال است.

برای مطالعه در زمینه ثبت برند در تبریز به مقاله ی آن مراجعه نمایید.

متقاضییان می توانند برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه ثبت شرکت با سهامی خاص در تبریز با کارشناسان موسسه حقوقی پایش تماس حاصل نمایند.

در این نوع قالب ثبتی شرکت ها سه نفر شریک و دو نفر بازرس اصلی و علی البدل انتخاب می شود. این شرکت ها وظیفه دارند که 35% درصد از سرمایه اولیه شرکت را در یکی از بانکهای کشور واریز نماید و 65% درصد از سرمایه اولیه در تعهد سهامداران قرار می گیرد.

ثبت موسسه در تبریز

ثبت موسسه غیر تجاری در تبریز از نان این شرکت می توان این موضوع را استنباط کرد که از نوع شخصیت های حقوقی هستند که در فعالیت های غیر تجاری مانند امور مشاوره ای ، آموزشی ، خیریه و ... فعالیت می کنند . در دو صورت این موسسات به ثبت می رسند اشخاصی که به دنبال سود و منفعت کاری می باشند و اشخاصی که هیچ گونه منفعت خاصی را در نظر نمی گیرند . به موسسات غیر تجاری انتفاعی و غیر تجاری غیر انتفاعی می باشد .

  • موسسه حقوقی پایش