موسسه حقوقی پایش

موسسه حقوقی پایش مجری انحصاری ثبت شرکت و ثبت برند

موسسه حقوقی پایش

موسسه حقوقی پایش مجری انحصاری ثبت شرکت و ثبت برند

یکی از مجموعه فعالیت های ما ثبت شرکت و ثبت برند و انجام امور اداری افراد و شرکتها می باشد.

اطلاعات تماس : 026-32711327
https://payeshsabt.com

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تبدیل شرکت

آنچه از مقررات قانونی در مورد انواع تبدیل شرکتهای تجاری استفاده میشود این است که تبدیل به سه صورت اجباری، نیمه اجباری و اختیاری پیش بینی شده است که به هر یک از آنها اشاره می شود.

انواع تبدیل شرکتهای تجاری

بند اول: تبدیل اجباری

در لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت ۱۳۴۷، تبدیل اجباری در خصوص شرکت۔ های سهامی در ماده ۲۸۴ و به بعد مقرر شده است. مواد فوق ناظر به شرکتهای سهامی موجود در زمان تصویب لایحه قانونی ۱۳۴۷ بوده است که بر اساس قانون تجارت (یعنی مواد ۲۱ تا ۹۴) تشکیل شده بودند ولی با تصویب لایحه قانونی مزبور و تغییر برخی احکام مربوط به شرکت سهامی و تبدیل آنها به دو نوع سهامی عام و سهامی خاص، به موجب ماده ۲۸۴ همان لایحه قانونی، مکلف شده اند که ظرف مدت ۴ سال از تاریخ اجرای لایحه قانونی به صورت شرکت سهامی خاص یا شرکت سهامی عام در آمده و وضع خود را با مقررات لایحه قانونی تطبیق دهند یا به نوع دیگری از انواع شرکتهای تجارتی مذکور در قانون تجارت ۱۳۱۱ تبدیل شوند در غیر این صورت منحل شده محسوب می شدند. با توجه به انقضای مهلت ۴ ساله، تبدیل مبتنی بر ماده ۲۸۴ و به بعد امروزه منتفی است اگر چه از احکام آن میتوان در تبدیل شرکتهای سهامی استفاده کرد.

در صورت نیاز به مطالعه بیشتر در زمینه ثبت شرکت به مقاله ی ما مراجعه نمایید.

بند دوم: تبدیل نیمه اجباری

تبدیل نیمه اجباری، تبدیل مقرر در ماده ۵ ل.ا.ق.ت می باشد که به موجب آن، هرگاه سرمایه شرکتهای سهامی عام یا خاص بعد از تأسیس از حداقل مقرر قانونی (پنج میلیون ریال و یک میلیون ریال کمتر شود باید ظرف یک سال نسبت به افزایش سرمایه تا میزان حداقل مقرر اقدام نموده یا شرکت به نوع دیگری از انواع شرکتهای تجاری مذکور در قانون تجارت تبدیل و تغییر شکل یابد. ضمانت اجرای تخلف از تکلیف فوق این است که در غیر این صورت هر ذی نفعی می تواند انحلال شرکت را از دادگاه صلاحیت دار درخواست کند.

از مقایسه دو مورد اجباری و نیمه اجباری روشن می شود که در مورد اول تبدیل و تغییر شکل حالت اجباری کامل دارد و شرکت از هیچگونه تخییری برخوردار نمی باشد در حالی که در مورد دوم حالت اجباری تا اندازه ای کم رنگ است زیرا شرکت در این مورد می تواند به جای تبدیل، از روش افزایش سرمایه برای رفع مشکل قانونی استفاده نماید یا ترجیح دهد از هیچکدام از دو روش افزایش سرمایه و تبدیل استفاده ننماید تا شرکت منحل گردد و بر همین اساس از آن به عنوان نیمه اجباری تعبیر آورده شد.

بند سوم: تبدیل اختیاری

تبدیل اختیاری عبارت از تبدیلی است که شرکت و مراجع ذی صلاح آن به طور اختیاری تصمیم می گیرند نوع شرکت را تغییر دهند بدون آنکه از جانب قانونگذار تکلیفی در این خصوص داشته باشند. اینگونه تبدیل هم در قانون تجارت در ماده ۱۳۵ و ۱۸۹ و هم در لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت ۱۳۴۷ به شرح ماده ۲۷۸ پیش بینی شده است که بدون تردید مدیر یا مدیران شرکت برای پیشنهاد آن به مراجع تصمیم گیرنده باید دلایل توجیهی قابل قبولی ارائه نمایند که در نهایت پس از بحث و بررسی و امکان حصول شرایط، راه برای تبدیل فراهم می گردد.

  • موسسه حقوقی پایش
  • ۰
  • ۰

تهیه نمونه اسم برند و اسامی خاص برای برند کاری دشوار و خسته کننده است.

بدلیل تعداد بالای درخواست ثبت برند در تهران و سایر شهرهای ایران و پیدا نمودن اسامی که با برندهای ثبت شده قبلی مشابه نباشد، انتخاب اسامی خاص برای برند بسیار سخت است.

در اینجا چند نکته برای راهنمایی شما در پیدا کردن اسامی خاص برای برند بیان خواهد شد

نکات لازم برای پیداکردن اسم خاص برای برند

1. به قدرت نماد ها و نشانه ها توجه کنید

بعضی از نشانه ها، الهام بخش و دارای احساسات مثبت هستند که احتمالا مورد علاقه و خاطره انگیز اند و به اشتراک گذاشته می شوند. هنگام انتخاب اسامی برند خاص، در مورد کلماتی که در زندگی روزمره استفاده می شوند، فکر کنید. در کتابخانه اسامی برند، شما می توانید نام شرکت جدید خود را براحتی انتخاب کنید، اما این اسامی برند خاص نیستند. مایکل رادر، میگوید که شما باید بر روی واژه هایی که با تجربیات حسی خاص مرتبط هستند، تمرکز کنید به عنوان مثال: دل انگیز بودن، قدرت، ضعف، توانایی، و احساسی بودن از جمله مواردی است که باید در نظر گرفته بشود. در مورد مفاهیمی که آموخته اید، از جمله واژگان، تفکرات، و سایر موارد را به یاد بیاورید.

برای مطالعه در زمینه نحوه و شرایط ثبت برند به مقاله ی مراحل ثبت برندمراجعه نمایید

2. از تکنیک های ذهنی برای پیدا کردن مفاهیم استفاده کنید.

بهترین اسامی خاص برای برند، به عنوان یک نتیجه محرمانه و به یاد ماندنی می باشند. در مورد احساساتی که می خواهید مشتری خود را با آن تحت تاثیر قرار دهید، فکر کنید. با ایجاد یک نقشه ذهنی از مفاهیم مربوط به کسب و کار خود، شروع کنید. کلمات، احساسات و تجربیات توصیفی کسب و کار یا اسامی خاص برای برند خود را بشناسید.

سپس، یک تصویر کلی از تصاویر بصری مربوط به شرکت خود را ایجاد کنید. با در نظر گرفتن تمرینات ذهنی ، تصورات بیشتری را ایجاد کنید. این رویکرد به ذهن شما کمک می کند تا مواردی را که هنوز در نظر نگرفته اید، به کار گیرید. با تمرین ذهن، با مفاهیم جدید و ارتباطات زبانی روبرو خواهید شد.

موسسه حقوقی پایش مجری تخصصی ثبت برند

هدف شما در انتخاب اسامی خاص برای برند یک مفهوم است که با تعداد زیادی از اسامی روبرو است. یک تصویر بصری ایجاد کنیدکه مخاطبان شما به آسانی بتوانند آن رابه یاد بیاورند. مهم نیست که چه تصمیمی بگیرید یا چه روابطی پیدا کنید، همیشه مطمئن شوید که ایده هایتان را دارید به چالش می کشید.

انتخاب اسم برند زیبا، واقعا می تواند یک مشکل باشد، آن هم زمانی که شما بدون هیچ شناختی برای پیداکردن آن اقدام می کنید. به هرحال تفکرات و تمرکز شما بهترین راه حل است. ممکن است راه های مختلفی هم وجود داشته باشد اما بهترین اسامی خاص برای برند را تنها می توان با تمرکز بر روی مشتری به دست آورد.

روشهای اسم گذاری برند

روش های مختلفی برای تعیین و انتخاب نام زیبای جهت کسب وکار و اسم گذاری برند وجود دارد که در اینجا به 4 مورد اصلی آن می پردازیم :

1- نام های تجاری جداگانه

2- نام تجاری واحد

3- اسامی جمعی جداگانه برای هر دسته از کالاها

4- تلفیقی از نام تجاری شرکت و اسامی کالاهای منفرد

خصوصیات یک نام تجاری

• نام تجاری باید ارائه دهنده پیامی از مزیتهای کالا یا خدمت باشد

• نام تجاری باید ویژگی هایی مثل رنگ کالا یا عملکرد محصول را درذهن ایجادکند.

• تلفظ اسم تجاری و به خاطر سپردنش باید راحت باشد

• نام تجاری باید مشخصه منحصر به فردی داشته باشد

• نام برند باید در سایر کشورها و یا زبان های دیگر نیز با معنا و مربوط باشد.

استانداردهای نام گذاری برند

• قابلیت ثبت و حمایت قانونی را داشته باشد

• کوتاه و مختصر باشد

• انحصاری باشد و تشابه نداشته باشد

• ترکیبی جدید داشته باشد و تکراری نباشد

• خاص باشد و اسم عام و متعلق به عموم نباشد

• نگارش و خواندن آن یکسان باشد ( مثلا کلمات خوانا یا خویشتن از این لحاظ برای نام برند مناسب نیستند)

• خوش نوا و خوش تلفظ باشد

• براساس زبان های رایج جهان مورد بررسی قرار گرفته باشد

• دارای هویت بصری باشد و نام مجازی نباشد

• موزیک خاصی را در ذهن یادآوری کند

• از آزاد بودن دامین اینترنتی معتبر آن مطمئن شوید.

  • موسسه حقوقی پایش